mandag den 11. juli 2011

ligusterliv

Når nu man er ved at have fyldt depoterne med familieliv og sommerferie, og det eneste der umiddelbart lyder tiltrækkende er mangel på samme, hvorfor er det så så svært, at finde ud af hvad man skal bruge 4 timers frihed til, mens mand og børn er ved stranden?

Umiddelbart er min første indskydelse, at kaste mig ud på en solseng med en bog, og rense mit forkrøblede overskud for afbrydelser og opofrelser. På den anden side er huset saneringsmodent på den inficerede måde, og jeg kunne godt se mit velværebarometer trække mod lys og liv, ved tanken om et hjem uden indbygget beachbar med dertilhørende dyreliv.

Problemet opstår, når de to egentligt ligeværdige og ikke sammenlignelige aktiviteter skydes i sænk, ved tanken om en alvorlig tur i jazzugen med store kolde fadøl, og glade tanker og smil i solskinnet.

Heldigt, at der er indbygget automatisk stopklods i idéen om 36-årig kvinde med kæp i øret, dansende alene rundt på Klostertorv klokken to en mandag eftermiddag.

3 kommentarer:

Sebastian sagde ...

Kan godt høre, at det er de forkerte dagen, man er i byen på ,)

Jazz og grantræsdans kunne man da godt overveje at blive en del af -) Eller måske mest jazz og øl.

Natasja sagde ...

Hvis man danser rundt med en på nitten, så er det en helt anden snak. ;)

Sebastian sagde ...

Meen man kunne jo også bare drikke kaffe kl to eller kl 21 i byen om mandagen eller om søndagen, hvis det faldt sig.