mandag den 26. januar 2009

incognito

sidder i forlængelse af indlæg nr 1, og funderer over det dér med anonymiteten. jeg er helt med på, at at man af hensyn til job og familie, må forsøge at holde på formerne. og jeg kan også godt se idéen i, at læsere bør inviteres personligt og helt formelt til at læse med i privatlivets små grisede gemmer, især hvis man forestiller sig, at behovet for rygdækning er ligefremtproportionelt med graden af hudløshed man fremlægger i bloggen. jeg er slet ikke tvivl om, at man med et stykke detektivarbejde i googleversionen, sagtens ville kunne finde frem til mig. og hvad så. hvad er konsekvensen af, at blogge uden filter? det handler vel bare om kun at skrive det, men kan holde ud at få tilbage i hovedet... midt på strøget og i selskab med hele den pukkelryggede.


måske (læs : helt sikkert) er det bare en dårlig undskyldning for, at jeg, hvis jeg for nuværende lagde filter på bloggen, ikke ville have en enkelt ærlig læser, mit lange fravær taget i betragtning. så for nu er det ren exhibishionisme herfra, i det omfang det nu bliver. for jeg bestemmer jo stadig selv, hvad der kommer igennem nåleøjet.


eller noget...

4 kommentarer:

Sebastian sagde ...

åh, lad være - jeg har troligt ventet på, at dit feed dukkede op i min google/reader, så jeg ville da bede om adgang.

ah, er du nu helt sikker på, at du ikke kan lokkes til at blogge om bestemte ting - man kunne jo tagge dig til at skrive om noget ;)

Christina sagde ...

altså, du kunne jo forsøge... men jeg lover altså ikke noget...

Sebastian sagde ...

I betragtning af, at jeg faktisk forsøger at slippe for at sende nomineringer og den slags videre, fordi jeg er principiel modstander af kædebrev, så er det ikke så oplagt.

Hmm. den eneste, jeg er hoppet med på, tror jeg, er nu alligevel den med en bog. Grib den nærmeste, slå op på en bestemt side, find et bestemt afsnit og citer det. Vælg et antal personer, der skal det samme, og husk at linke til den, der kom med idéen - du må gerne finde mit indlæg derom, hvis du synes, at det er hyggeligt ,)

Christina sagde ...

det lyder faktisk lidt hyggeligt... kanske jeg hopper med på den lige pludselig...