lørdag den 29. september 2007

overspringshandling no. 1

hvis man virkelig keder sig gudsjammerligt, og godt ved, at man burde gå i gang med den ondskabsfulde tapetafdamper inden alt for længe, kan det varmt anbefales at ty til overspringshandling no. 1 .

denne simple overspringshandling består ganske enkelt i, at skabe et overblik over samtlige bogklubber, der reciderer på nettet. grovsortere i henhold til personligt interessesammenfald, og derefter finsortere udfra kriterier som;


* hvor mange bøger er jeg tvunget til at købe til fuld pris, hvis jeg melder mig ind
* er der attraktive ekstratilbud, som giver en ekstra bonus i den sidste ende

og sidst, men absolut ikke mindre vigtigt;


* hvor hurtigt må jeg melde mig ud igen. (og ind igen derefter..)


jeg er i skrivende stund blevet den lykkelige ejer af "franske forbindelser" og "stille steder" til 29 kr stykket. begge fra bogklubben bolig og livsstil. oveni har jeg bonustiltusket mig et eksemplar af terence conran's bog om opbevaring. ikke dårligt. derudover slog jeg lige et lille smut ind hos gyldendals bogklub, og fik mig meldt ind påny, hvilket også effektuerer en veritabel gaveregn af velskreven underholdning til 9 kroner stykket. bare sådan lige til at tage brodden af de lange vinteraftener... og så kan missm altså pludselig lidt igen..


fantastisk underholdning mens det står på, og nu kommer så fase 2; forventningens glæde fra nu, og til de kommer, den er absolut heller ikke at underkende... alt i alt en overspringshandling i topklasse...

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Må man låne???

Eller nyt koncept: Når du HAR læst dine billigt indkøbte medlemstilbud sælger du dem videre. Til overpris. Så kan du spinde guld på en overspringshandling, hvilket må siges at være noget nær optimalt ;-)

Anonym sagde ...

jubii.. den vil jeg også prøve på denne søndag.. kan vist lige nåes inden "forbrydelsen"

Anonym sagde ...

Jamen, det kunne jo sagtens nåes.. Nu venter jeg glad på et par Stieg Larson, noget Ramsland og en Dan Brown. Herligt at købe bøger!!

Anonym sagde ...

kan du så få dampet noget tapet ned..ville jeg sige hvis jeg var den strenge læser men det er jeg ikke..

jeg kan sagtens følge dine overspringshandlinger...

jeg har en tilsvarende, det omhandler bare musik!

Christina sagde ...

ballast : kan ikke skille mig af med bøger... så det går desværre ikke... fantastisk koncept ellers. men du må låne. til enhver tid :)


trinemus : dejligt at kunne inspirere... lyder som om vi ikke behøver at låne... jeg tror, at mine bogindkøb ligger pænt tæt op ad dine ;)


spunks : jeg er så tæt på at gå kold i det der husprojekt-noget, så hvis ikke jeg kommer i gang med den der afdamper, ender det vist ikke lykkeligt...

så strenge formaninger modtages med kyshånd ;)

Sebastian sagde ...

Hej (igen)
Sig mig så lige, hvad du har forpligtet dig til at bruge af penge på de to bogklubber, inden du kan melde dig ud igen ;)

Detvar ellers en smart overspringshandling. Jeg plejer at bruge qxl, men lader som regel være med at købe noget ;)

/Seb

Christina sagde ...

seb (igen igen ;)) : tjaae... det er nok lige præcis det spørgsmål du ikke behøvede at stille...

men gyldendals skal jeg være medlem af... (det er kun 2 uger siden jeg meldte mig ud sidst) så den er selvskreven... og bolig og livsstil har faktisk ret mange rigtig fine bøger, så det.... jeg må nok bare erkende det, jeg er vild med bøger.


uanset prisen ;)

Sebastian sagde ...

Åh så beklager jeg; det var også mest for at vide, om jeg skulle tænke i de baner; men jeg tror, at jeg foretrækker bibliotekternes bogudsalg, Aabenhus Antikvariat og antikvariat.net og den slags.
Vil de virkeligt acceptere på Gyldendal, at du melder dig ind og får tilbud efter kun 14 dage?
Og nej, jeg nænner heller ikke at skille mig af med bøger, så nu har vi et bibliotek i huset.

Christina sagde ...

seb : du er tilgivet ;)

og mht. gyldendal kom jeg til at lave en adresseskiftnavneombytningsfinte, så jeg har meldt mig ind igen under mit mellemnavn og med den nye adresse... ikke helt stuerent, men i krig, kærlighed og bogmani gælder alle kneb ;)


jeg har også fået mig et bibliotek nu, bogreoler fra gulv til loft. intet tv, kun en stor flyder af en lænestol og så bøgerne... trunterne har allerede accepteret, at det er mors værelse... vidunderligt :D

Christina sagde ...

seb : antikvariat.net ..den tilføjer jeg lige mine links, lyder meget attraktivt :) tak!