tirsdag den 3. februar 2009

søvnløs

"jeeg er traat,
så gruusomt traaaat,
jeg er færdii,
jeg har ikke flee'eer kræfter,
jeg er led og ked af skolen,
jeg vil sidde for mig selv,
for jeg giiider altså ikke høre efter..."

(frit efter vesterbro ungdomsgård, engang i halvfjerdserne +/-)

...sådan cirka, har jeg det lige nu, pånær
  1. at jeg ikke sidder i skolen, og ikke kommer til det i en overskuelig fremtid, med mindre jeg virkelig slår mig i tøjret, og gør noget alvorligt ved det.
  2. at der på ingen måde er nogen, der for nuværende ønsker, at jeg skal høre efter. måske de nærmere tigger og ber mig om at holde kæft, og lægge mig til at sove.
  3. og for så vidt er det faktisk lidt kedeligt, sådan at sidde for sig selv, i søvnløshedens navn.
men ellers rammer den lige på kornet. og er der ikke nogen der ligger inde med nummeret på ham der morfeus, eller en anden, der kunne trække i et par tråde. jeg er snart desperat, og villig til hvadsomhelst...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er også træt. Meget.
Ikke søvnløs. Ikke sort.
Men natten drypper gennem mig og trækker lyset ud af verden og ind i kroppen.

Jeg tænker på dig allerkæreste og dejlige menneske!
Jeg har ikke meget at give. Foruden alverdens gode tanker

Kys

Christina sagde ...

jeg ved det...

og vi kommer igennem det, sammen og hver for sig, og lige pludselig er det forår... og det kan have en betydning, omend lige indtil næste vinter...


...will you still love me when i'm sixty-four??

dobbelt-kys.