torsdag den 5. april 2007

i'm the firestarter

det bedste ved vores sommerhus er, at her er en brændeovn. jeg må nok indrømme at jeg har en ting med ild (jeg ville være blevet en ganske udmærket pyroman, hvis ikke jeg havde haft så stor en respekt for liv) det at sidde foran brændeovnen, og mærke varmen brede sig, mens man udregner hvordan træet skal bygges op, for at ilden bliver størst mulig. det er en af de mest afstressende aktiviteter jeg kender...

... kunne sidde i timer, og kigge på de smukke farver, lade tankerne strømme frit og bare være til...



jeg har paradoksalt nok også en ting med brandmænd...

4 kommentarer:

Louise Juhl Dalsgaard sagde ...

Efter en uge i en lille hybel i det toscanske bakker (læs: bjerge!)uden tv, uden at fatte en brik af de lokale aviser eller den gangbare omgangssnak, må jeg ligeledes overgive mig 100% til kamin-ild. Sådan 3-4 timer med udtryksløst blik, stilhed, varme, no stress og INTET andet er fabelagtigt. Livgivende. Béroligende. Bevidsthedudvidende (okay her hjalp de lokale toscanske rødvine muligvis også). Baby I´m on fire.....

Take care min egen

Anonym sagde ...

Ild og vand er dragende, indbydende og farligt på samme tid. Ha en god tur.

Christina sagde ...

loulou : dejligt at høre sugar :-)lyder fremadrettet!!

vi er hjemme igen lørdag, så glæder jeg mig til at høre alt om jeres ekskursion ;-)

kontorchef : ild er godt, meget ild er meget godt... vand er påkrævet ved alt for meget ild ;-)

tak, vi nyder allerede!!

Louise Juhl Dalsgaard sagde ...

Min helt egen super-påskehare-brandmandssukkende-kærligærlige sveskemås:

Vi to skal ses! Snart! Hvis ikke søndag eller mandag, så en gang i næste weekend. I need a wise and funny woman to share with...

Nyd det sidste sommerhus-ramasjang:-)