lørdag den 6. oktober 2007

skak og mat

har uden tvivl lavet de de to mest fuldendte pigenumser i verden. mindst. og har det med at konstatere overfor bærerne af dem i tide og utide... og så længe tøserne synes, at det er dejligt bliver jeg ved... og så måske lidt længere... bare lidt.

mor : "min numse"

6-årig : "naaaarrrj... min numse!!"

mor : "nix, det er min, jeg har selv lavet den"

6-årig: "det er min, min, min, min!!!"

mor : "du er min. jeg har selv lavet dig, så numsen er også min, sådan er det bare. lær at leve med det..."

6-årig : "ok så, men mine tanker er mine!"


tak skæbne, hvordan bliver det, den dag pigebarnet bliver teenager?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

ha ha ha ha
spejl...

det der klonings noget er altså skræmmende..

jeg fortæller også altid 6'eren altså (hende der bor her) at jeg selv har været med til at lave hende..

det er heller ikke altid med lige stor begejstring at hun lægger øre til det..

altså det er da en forældres ret at kilde sine poder til de dejser om af udmattelse.... er det ikke!

vi har jo trods alt selv lavet dem

Christina sagde ...

spunky : enig!


retten til barnet ligger hos forældrene, det siger de selv hos statsamtet, noget i den stil i hvert fald ... sådan er det, og jeg kræver min ret. og det gælder i særlig grad for 6-årige. (min bliver forøvrigt 7 om 4 dage... skræmmende!)

... så fra og med på tirsdag gælder det i særlig grad for 6- og 7-årige.

(er desværre også opdraget med, at det bedste argument altid vinder, og jeg er bange for at der ikke går lang tid før jeg kommer til kort på den konto, i hvert fald hvis jeg fortsætter med at argumentere som jeg gør herover ;))

Anonym sagde ...

Hun slægter vist moderen på med alle de eksistentielle tanker...om tanker og copyright til disse :-)

Så ved du også, hvad du kan forvente..når hun blir´ teenager :D

Christina sagde ...

ballast : ha ha ha... aarghhhh!!!!


...skulle det være en morsomhed ;)