onsdag den 30. maj 2007

tæppefald

og så blev det virkeligt. nu har jeg også trukket den længe... men det er ganske vist. miss mikkelsen er i dag blevet husejer. forhandlingerne har stået på i henved tre måneder, og det har udløst en hel del fartbump på miss mikkelsens energibalance... men nu er det nu, uigenkaldeligt. har det lidt uvirkeligt med det lige nu, men det trænger vel ind hen ad vejen...


til gengæld har jeg fået den fineste villa i udkanten af århus med indbygget (og påkrævet!) renoveringsprojekt, den mest fantastiske anlagte have med gamle frugttræer, og så er der 3 minutters gang til stranden...




miss mikkelsen - nu som parcellist med STORT hul i budgettet....

26 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tillykke M&Mss men det nye liv som lykkelig Parcellist!
bare det var mig...
jeg er godt nok ved at være træt af storbyens jag!

Christina sagde ...

taaark :-) det føles så rart.

håber at der sker noget snart for jer også... (for i er da også i færd med at udforske ejendomshandelens uudgrundlige univers, hvis ikke jeg tager helt fejl??)


parcellist er et fantastisk ord :D

Anonym sagde ...

M&Mss
jo vi er i gang... jeg kan dog ikke mindes at jeg har nedfælget det nogen steder....
men det er en process der umiddelbart lyder lidt som den du beskriver... vores har stået på i snart et par måneder og jeg er seriøst ved at gå til!!

og så er det så forbandet dyrt herovre....arrrgh!


og ja Parcellist er et dejligt ord!

Christina sagde ...

så ER du ved at blive gammel, for at besvare spørgsmålet i dette indlæg :p

http://spunkflasher.com/?p=355


(og ja, det er overhovedt ikke spor sjovt!!)

Anonym sagde ...

Der kan man bare se..... det indlæg havde jeg glem alt om!!!

ja så er man ved at blive gammel... æv!!!

nej jeg er ved at sprænges af desperation over uvidenhed om status.

Hvad har et hus med 3 minutters gang til vandet stået i om man må spørge?

Christina sagde ...

lad os bare sige at det er blevet forhandlet 700.000 ned fra den oprindelige pris, og så lade det være ved det ;-)

(men jeg er voldsomt bange for, at miss mikkelsens næste indlæg kommer til at hedde "nu med flise"...)

Anonym sagde ...

Wooow det var da et volsomt nedslag!

er det et stort hus?

nu med flise .... ha ha ha ha

Christina sagde ...

ja, dejligt voldsomt nedsleg :-) ellers havde det heller ikke kunnet lade sig gøre...

og ja, det er stort... 160 kvadratmeter... det bliver så stor en omvæltning! kan efter første juli sidde i ro og fred med en bog, mens ungerne danser disco, uden at vi på nogen måde behøver at hverken se eller høre hinanden... fantastisk!!!

Anonym sagde ...

SÅDAN smukke. Hvor det glæder mig på dine og jeres vegne - ihhhh altså hvor bliver det fint.

Husk nu at ribbe bedet dit, for de planter du bare MÅ have med.

Du får en fin sommer i år - både med flise OG byggestøv. Lærer sikkert også et par nye gloser såsom selvniveaulering og forankringsgrunder at kende, samt nærstudie at byggemarkedernes sortiment. Interessant udvidelse af ens horisont fra tøjstativer til kantblokke osv. Reddi go fornøjelse (og go tur til stranden)

Anonym sagde ...

TILLYKKE, det er sku da ret fedt. Og nær vand, uhmm. Gammel have uhmm. Stærkt. Jeg kan huske da vi flyttede i hus. Den følelse at kunne gå ud i haven, ens egen, klø sig på maven. Det er så fedt at komme i ens EGET hus. TILLYKKE, det trængte du vist til :-)

Zette sagde ...

Det lyder fandme godt, Miss M. Hjertelig tillykke med det! de 3 minutter til vandet er jeg godt nok misundelig på. Vand er fedt, beroliger ens nerver og står i det hele taget kun for noget godt!
Fedt for dig og dine!

Christina sagde ...

majsenbadejsen : jeg er så glad!!!

(lyder da til at du skal indkaldes som byggesagkyndig??)

kontorchef : TAK :-), og ja, det gjorde jeg vist...

zette : tusind tak :-) det er slet heller ikke gået helt op for mig endnu, hvor priviligeret og heldig jeg er... men du er hermed inviteret til weber og hvedeøl på terrassen...

Anne O'Manne sagde ...

Undskyld jeg råber, men DET ER DA DEN MEST FANTASTISKE NYHED!!

Kæmpe tillykke!

Jeg vil inviteres på kaffe-i-nyt-hus! Det vil jeg altså!!!

Louise Juhl Dalsgaard sagde ...

TILLYKKE.TILLYKKE.TILLYKKE
Glæder mig til grillfest i strandkanten:-)
Tror du din far kan hjælpe Michael og jeg med at finde et hus??

Kys og knus

Zette sagde ...

Uhhh, weber og hvedeøl: bare sig, hvornår jeg skal komme. jeg kan godt tage toget mod Århus med det samme....

Anonym sagde ...

Auurgh ligefrem byggesagkyndig ved jeg ikke, men du kan da låne et par Kansas om du vil (så føler man om ikke andet, at man kan noget med hænderne....)???

Men kommer gerne og ser dit nye slot i vandkanten.

Christina sagde ...

anne : du er da selvskrevet, jeg forventer det!!!


loulou : jeg tror faktisk at han har fået sit behov dækket for nu... men du er til enhver tid velkommen til at udnytte mit :-)

og tak!!

zette : tror du vil være bedst tjent med at vente til vi har overtaget, så koldt vand i blodet :-) men jeg mener det faktisk, tror det kunne være hyggeligt!! så hvis du engang alligevel er i århus??

madame majspandekage : De skal til enhver tid med Vores største henrykkelse blive modtaget i audiens ;-)

Zette sagde ...

Tak, MissM: Det blev jeg glad for at høre - og jeg skal nok lade vente på mig - i hvert fald indtil væreste byggerod er overstået - men hvedeøl og weber, det rykker i mig på den fede måde....

Christina sagde ...

zette : det er jo det jeg ved ;-)

Sebastian sagde ...

Stor tillykke.
Nå ja, så var det jo det ;)
Flot at få sådan et nedslag.
God arbejdslyst med alt det praktiske, så.

Christina sagde ...

sebastian : jeg undrede mig faktisk lidt over hvor du blev af ;-) om du helt havde droppet mig, fordi jeg trak den for langt... jeg havde fået mundkurv på, og måtte ikke sige noget før underskrifterne var på plads, specielt fordi forhandlingerne havde været så intense og langvarige (og det helst ikke måtte ryge på gulvet!!) men nu er det langt om længe offentligt!!


og tak, der ligger et kæmpe stykke arbejde forude!!!

Sebastian sagde ...

Nej, som du sikkert læste på min blog? Så skete der lige noget i vores by, der ganske optog mine tanker.
Men jeg forstår så udmærket det med mundkurven, nu bliver jeg bare nysgerrig sådan lidt konkret med jeres hus ;9
Hvordan i al videste verden kommer man til at skrabe 700k af prisen? Det skulle jeg have vist for 2 år siden, da jeg blev parcellist - herligt du er altså god til det med ord MM.

Christina sagde ...

tak sebastian, jeg elsker ord!! specielt nye (gamle) ord...

det er frygteligt når sådan noget sker... jeg kan slet ikke forestille mig, hvad det må gøre ved en at opleve den slags, men jeg kan sagtens fornemme at du er dybt rørt. sådan noget burde ikke kunne finde sted ... men desværre er det ikke sådan virkeligheden er skruet sammen... :-(

mht. prisen, er det et dødsbo, og er ikke sat i stand siden '60 hvor det blev bygget... jeg kan i flæng nævne lækre detaljer som mørkegrøn hessian på væggene i køkkenet og pangrødt og koboltblåt ternet gulvtæppe... (!) tror at andre potentielle købere havde svært ved at gennemskue det, uanset havde det været til salg i over et halvt år, og min far er knivskarp når det gælder forhandlinger... med det tog altså også over 4 måneder at gøre sælgerne møre... (jeg er ligeså stædig som hen er, og i denne slags tilfælde er det åbentbart en god ting ;-))

Sebastian sagde ...

Ja stædighed er en rigtig god ting i nogle tilfælde - bare det ikke overdrives ;)
Jeg er imponeret, flot, at ingen andre "løb med det", før I fik det på plads. Og sikke en arbejdsopgave, der så ligger for jer? Men god arbejdslyst også med den.

Mht nye gamle ord - ja det er herligt. Har du ligefrem ODS stående, så får, du respekt - for du er da slet ikke noget, der normalt ville købe ODS, vel? - ja det var ikke for at genere, mere en glad undren :)

Og tak for de pæne ord - det er en ubehageligt chokerende oplevelse. Men som nogen af børnene i skolen/børnehaven har sagt, så er ingen af dem jo alene: mor og datter har hinanden, og far og de andre børn har også hinanden. Og det må man jo så glæde sig over.

Christina sagde ...

seb : jeg har desværre endnu ikke haft råd til at gøre den investering, men tro mig, ODS er en bog, jeg meget gerne ville eje (så jeg håber at respekten også kan rumme intentionen??)

men jeg elsker sprog, og det det kan, hvis det forvaltes korrekt... og med et noget ordfattigt sprog, som det det danske, sammenlignet med mange andre, er vi da nødt til at passe godt på det der er!!

hvad mener du forresten med, at jeg ikke er en, der ville købe ODS?? ikke negativt, er bare nysgerrig over dit billede af mig ;-) jeg ser jo hele mig, når jeg skriver... synes det er spændende at høre hvad det er jeg udtrykker, når min selvforståelse er pillet ud af sammenhængen...


og fantastisk med den lille historie om børnenes mestring, vi kan lære meget af den slags størrelser...

Sebastian sagde ...

Sådan nogen, som har ODS, det tænker jeg jo umiddelbart er lingvister, som mig, dansklærere, der ikke bare er litterater og nå ja, så sprognørder - og det ser jo ud til at være sådan nogen som dig ;)

Tjah, jeg kender du jo heller ikke ligefrem godt(endnu), så... det er jo ja, du er ung, og måske tror jeg mest, at ODS findes hos en generation ældre end os, og næppe bliver købt meget af "almindelige" mennesker; nok mest solgt i "professionelle" sammenhænge, netop p.gr.af. prisen og størrelsen.

Jo intentionen får du skam også respekt for ;) Du kan gå ned til Aabenhus nede ved åen/Magasin, har kan finde på at have den overkommeligt (specielt, hvis han har to halve udgaver, så de er forskellige i indbinding etc. Bare hils ham fra mig i øvrigt. Ellers sker det, at den kan findes i DBA eller gul&gratis.