onsdag den 14. marts 2007

det klør

og det har ikke noget med forår at gøre ;-)

min store datter kommer hjem fra skole i dag og klør i hele hovedet... pædagogmedhjælperen fra sfo'en har tilbageleveret hende med en besked om at, "det nok vil være en god idé, at lusekæmme", bare for at være på den sikre side... ("men hun har leget ude hele dagen, så det kan også være at hun bare er varm...")

nå ja, men vi har altså lus... og uhyggeligt mange af dem... har fundet mindst 40 .... og jeg kan altså ikke specielt godt lide lus... AARRRRGH!!!!

og så skal man kunne være så sindssygt korrekt, mens man er sammen med det stakkels luseplagede barn. har nemlig lidt på fornemmelsen at hun akkumulerer samtaleemner til sin fremtidige terapi, hvis mor giver sig til at skrige i skinger falcet "hvor er det bare sindssygt ulækkert!!!", på den anden side skal der selvfølgelig være et eller andet, at give forældrene skyld for når man sidder og er en vred 16-årig, og hvis det noget er en lusefobi af kaliber, så er det vel ret meget bedre end så meget andet? (jeg skal nok betale psykologregningen, skat!)

giv mig styrke!!!

3 kommentarer:

Frk. Maj sagde ...

f...ing bastards! (altså lusene)... Hvor er det synd for 6-årig (og mor)...

Zette sagde ...

Jeg sender også medlidende tanker. Små dyr skal ikke kravle på mennesker men blive i skovbunden og så'n...

Christina sagde ...

har købt mig lidt flere mor-point ved at give is her til aften, så roen er genoprettet... for nu...

lige om lidt skal jeg nemlig chekkes, og hvis der kommer det forkerte resultat ud af den undersøgelse, kan det godt være at jeg faktisk får det eneværelse jeg har gået og drømt om...

endelig alene -nu på den lukkede... ;-)