torsdag den 8. marts 2007

gammel, autonom og selvmordstruet

ja ikke mig, men vi har en guldfisk. eller det er faktisk en slørhale, men slørhaler er sorte. det var inger også, engang. så skiftede hun farve og blev guldfisk.

inger er to-et-halvt år efterhånden. og damen i butikken siger at slørhaler (og guldfisk) bliver ca to år. jeg tror inger er ved at være træt, al den skiften farve og svømmen rundt... og rundt... og rundt... ihvertfald konstaterer min største datter eftertænksomt her til morgen at inger er sur. jeg bliver, som den anerkendende og opmærksomme mor jeg nu engang er, nødt til at spørge ind til hvordan hun kan se det. ivrigt viser hun mig en lille fin stjerne i bowlen, hvor glasset er splintret (...tror det er mit værk...).
"se selv, mor, hun har kastet med sten..."

kan en livstræt slørhale mon finde på at begå selvmord ved at destruere sin egen bowle?

5 kommentarer:

Zette sagde ...

Hæ - god fiskehumor - vidste ikke det findes. Jeg har engang hørt om en hund, der begik selvmord ved at hoppe ud fra 4. sal. Ejeren påstod i hvert fald, at det var selvmord, fordi den længtes mod ikke at bo i lejlighed - måske kan det også skyles dumhed hos hunden (jeg er kattemenneske). Nå, men selvmord hos fisk kan sikkert også forekomme.
Sæt kamera op foran bowlen. Du vil kunne tjene penge på en film, hvor Inger begår selvmord i sin bowle!

Miss Blue Eyes sagde ...

Hmmm.... du kunne også prøve at sætte en lille bil ned i bowlen, og så se om hun ville stikke ild til den... eller bare vælte den og lave en barikade.

Christina sagde ...

havde faktisk allerede overvejet en skraldespand, men bilen holder også :-P

Anne O'Manne sagde ...

Man skal ikke kaste med sten, når man bor i en glasbowle. Nå!

Christina sagde ...

godt råd! ... er hermed overgiver til inger ;-)