søndag den 4. marts 2007

søndag morgen

børn og mand er taget med bedstefar til københavn for at besøge, og byde velkommen til lille ny fætter (villads 0 år). jeg skal have noget arbejde fra hånden. og det lille hus ligner nørrebro efter ungdomshuset er blevet ryddet. trænger vist generelt bare til ro på øverste etage.

hvorfor er rengøring og oprydning (for mig) det ideelle middel til fornyet overblik og overskud. jeg mener, jeg kan reelt mærke klarsynet komme flydende, samtidig med at udsynet gennem ruder og spejle optimeres, og duften af rengøringsmiddel breder sig... er det ikke at kæmpe en sisyfoskamp mod alt, hvad der bare kunne lugte lidt af ligestilling?

hvorfor er det at jeg ikke bare kan kaste mig ned i sofaen, stængerne i vejret, kaffe på kanden og topmodel på tv3, nullermænd er nullermænd (og kan kigge med hvis de lyster) og så lades der op?... nææ neej... skabe orden i kaos og sprøjte med antibakteriel duftevand, og så kan vi tage et break,

...men så er børn, mand og bedstefar sq da længst kommet hjem fra hovedstaden, og alle muligheder for kaffe, stilhed og reflektion er forpasset...


(...der var ikke nogen der lige opdagede, hvordan jeg behændigt fik konverteret topmodel til stilhed og reflektion... vel?)

2 kommentarer:

Louise Juhl Dalsgaard sagde ...

Sisyfoskampe er livets mest almene grundvilkår, hvadenten du kæmper med - eller mod- selvrealisering i Århus, mod seksuel udnyttelse i Vietnam, søger at overleve akut sult i Sudan or God knows what. Frustrerende? Ja ved Gud, men take it or leave it...Lortedag for mit vedkommende: Michael vågnede klokken kvart i syv, og det smittede så jeg ligeledes kæmpede mig op. Søndag morgen klokken kvart i syv er dødsyg!!!Og jeg tænker allerede, at den kommende uge vil være påvirket af konstant efterslæb på søvnfronten. Og jeg vil være alene. Nu. Uden nogen eller noget. Men hvordan lige få formidlet det på en måde, så man ikke permanent afskærer sig fra sin kærlighed???
Hmmm....Lortedag. Lorteliv. LorteSisyfos...

Og så alligevel:-)

Yuors truly - LouLou

Christina sagde ...

pus!!! ... håber virkelig du får en dejlig dag, og uge, trods alt!!!